Världens bästa

Godmorgon!
Eftersom jag inte alls höll vad jag lovade igår, så tänker jag ta igen det idag och göra det idag istället. Jag lovae nämligen att jag skulle skriva ett inlägg direkt ifrån hjärtat.

Den där dagen när du stannade med cykeln och frågade "vill du ha skjuts?" är en dag jag aldrig kommer glömma. Dessa tre orden var det första orden på något som skulle utvecklas till en vänskap finare än allt annat. Det dröjde inte många dagar förren vi bestämde att vi skulle träffas, vi var inte mer än elva och tolv år gamla. Men ändå så ser jag verkligen oss själva idag som precis samma människor som vi är idag. (fast nu är vi äldre & snyggare) Vi har till och med varit ovänner, men dte var inte särskilkt länge, för vi båda insåg nog att vi inte klara oss utan varandra. Jag kommer ihåg gången du mediterade för mig, gången du blev riktigt irriterad på min dator för att du inte kom in på msn. Jag minns din bruna marwin tröja som du älskade och använde mest av alla dina kläder. Jag minns våra jeanskjolar och vår nyårsafton med partyhattar och Mini i ert radhus på stattena. Jag minns gången du slog ner mig utan för skolan och vi skrattade som bara den. Folk trodde nog inte vi var riktigt kloka. Men det ä vi inte heller, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Jag kommer ihåg alla fester vi har varit på tillsammans, alla gånger vi har handlat upp vårt barnbidrag första dagen tillsammans. Det jukaste är nog ändå att vi tänker likadant, då menar jag inte ibland utan alltid. Det händer dagligen att någon av oss säger något & då säger den andra "jag tänkte precis säga det". Jag vet inte hur många gånger vi har sagt samma kommentar till någon exakt samtidigt. Jag minns hur otroligt många filmer jag har somnat till i din närhet, hur många gånger vi har handlat och krängt godis för mer än 50kr, alla kvällar vi har tillbringat bara du och jag, alla skämt som bara vi skulle skratta åt. Jag minns varenda gång vi gråtit och varenda gång vi har skrattat tillsammans. För mig är du allt och lite till. Du är det absolut bästa jag har, jag delar inte så många minnen med någon som jag delar med dig. Vi kan klaraa allt du och jag, det är jag helt övertygad om. Du är min bästa vän och dte är jag grymt tacksam för, inte många har haft den turen att få en så underbar vän som jag har. Du är helt klart bäst och ingen kan ersätta din plats. Jag älskar dig så det gör ont i hela mig Mimmi Dahlkvist. Jag hade kunnat skriva massis med mer saker, men då vet jag att du skulle tröttna på att läsa. Jag känner dig nog för väl. Men mimzanvimzan, du vinner priset, du är bäst så är det bara!



Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, jag vet inte vad jag ska skriva .. shit, jag blev helt tårögd när jag satt och läste detta. det är helt sjukt, så många bilder och minnen som kom upp i huvudet när jag läste de. Tack erika, detta behövdes faktiskt och du? jag älskar dig och du är min bästavän, jag vet inte vart jag skulle tagit vägen utan dig ibland. Har inte tagit in allt riktigt än, du är mitt hjärta <3

2009-03-24 @ 16:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0